Otoriteler rafine edilmemiş bitkisel gıdaları desteklemektedirler
Yığınla araştırma sonucunun yıllar süren incelenmesi sonucunda sekiz sağlık kurumu güçlerini birleştirerek Amerikalıları daha fazla rafine edilmemiş bitkisel yiyecek yemeye ve hayvansal kaynakh daha az yiyecek yemeye teşvik etmek için anlaşmışlar ve 27 Temmuz 1999 tarihli Journal ofthe American Heart Association’da yeni beslenme tavsiyelerini yayımlamışlardır. Bu otoriteler şunlardır: Amerikan Kalp Derneği
Beslenme Komitesi, Amerikan Kanser Topluluğu, Amerikan Pediatri Akademisi, Gençlerde Kardiyovasküler Hastalık Konseyi, Epidemyoloji ve Önleme Konseyi, Amerikan Diyet Derneği, Ulusal Sağlık Enstitüleri Beslenme Araştırmaları Bölümü ve Amerikan Klinik Beslenme Topluluğu.
Birlikte yayınlanan bu tavsiyeler doğru yönde dev bir adımdır. Amaçları, kanser ve kalp krizi de dahil olmak üzere Amerika’daki başlıca kronik hastalıklara karşı koruma sunmaktır. Amerikan Kanser Topluluğu’nun başkanı Dr. Abby Bloch, “Önemli olan daha çok sebze ve meyve olmak üzere farklı yiyecekler yemek ve basit şeker ve çok yağlı yiyeceklerden, özellikle hayvansal yiyeceklerden çok az yemektir,” demiştir. Yıllarca süren araştırmalara dayanarak bu sağlık uzmanları, yüksek oranda doymuş yağ içeren hayvansal ürünlerin kalp hastalığı, kanser, felç, diyabet, obezite ve benzeri hastalıkların başlıca sebeplerinden biri olduğu sonucuna varmışlardır. Bu başlıca kronik hastalıklar her yıl 1,4 milyon Amerikalı’nın hayatına mal olmaktadır.
İlginizi çekebilecek diğer başlıklar:
|
Hayvansal..
|
|
100 kalorilik brokolinin yaklaşık..
|
|
Çocukluğumuzdan beri yanlış beslenme tavsiyeleriyle bombardımana tutulduk ve ne..
|
|
Neyse ki, çok sayıda bilimsel araştırmadan elde edilen kanıtlar bu karışıklığa..
|
|
Küflenen gıdanın kalan kısmını da tüketmeyin..
|

